Stigle nove knjige...:)
Idoli (Bagram - Ramstein) / Denis Peričić. –
Riječ je o kafkijanskoj rapsodiji koja na mračan, izvrnut, uznemirujući i književno uvjerljiv način zrcali egzistencijalnu poziciju suvremenoga hrvatskog (i ne samo hrvatskog) čovjeka. (Borivoj Radaković)
Nije sve tako crno / Darko Pernjak. –
Početi iznova. Lako je to izgovoriti, ali jako, jako zahtjevno uraditi. Baš kao i mnogo drugih stvari. No, nekima počinjanje iznova ide bolje nego drugima, ili barem tako misle. Rajko Krivošija svoj je novi život započeo u – Koprivnici. Bijeg od sjećanja i starog života doveo ga je u mali, mirni podravski grad u kojem će mu se dogoditi štošta, od erotskih i alkoholnih avantura preko stvaranja i raskidanja prijateljstava do sitne, podmukle igre koje će s njegovom sviješću igrati poruke s jumbo plakata. Prošlost će ga sustići, naravno i neizbježno, ali nije (samo) rasplet ono što nas tjera da ovaj roman čitamo dalje i dalje: Darko Pernjak je uspio ocrtati besprijekoran portret jednog čovjeka, jednog vremena i jednog grada, toliko živ i precizan da nam se čini da Rajka poznajemo i zapravo, a ne samo kao književnog lika.
Čelične kandže / Leo Kessler ; preveo Krešimir Maligec. –
U samom srcu Sovjetskog Saveza, na čvorištu važnih željezničkih pruga, nalazi se grad Kursk. S okolnim teritorijem je u ljeto 1943. tvorio dobro branjenu izbočinu koja se protegla prema zapadu ulazeći duboko u njemački raspored i ometajući sve ofenzivne planove Wehrmachta. Hitler je iz Vučje jame naredio svojim generalima – “stisnite izbočinu čeličnim kandžama i izravnajte bojišnicu”. I skoro tri tisuće najmodernijih tenkova krenulo je prema dobro ukopanim i naoružanim sovjetskim utvrdama, započinjući bitku u kojoj će na kraju sudjelovati dva milijuna vojnika, preko šest tisuća tenkova i skoro pet tisuća aviona.
U ranu zoru petoga srpnja Wotanovi tenkovi poveli su napad. Tri tjedna kasnije, mali broj preživjelih povlačio se prema početnim položajima…
Sontag : život i djelo / Benjamin Moser ; s engleskog prevela Senada Kreso. –
Nijedna spisateljica ne simbolizira američko dvadeseto stoljeće u tolikoj mjeri kao Susan Sontag. Mitologizirana i neshvaćena, hvaljena i omražena, djevojka iz predgrađa koja je postala ponosni simbol kosmopolitizma, Sontag je ostavila u nasljeđe kako pisati o umjetnosti i politici, feminizmu i homoseksualnosti, slavi i stilu, medicini i drogama, radikalizmu i fašizmu, kao i frojdizmu i komunizmu i amerikanizmu, koje je nezamjenljiv ključ za razumijevanje moderne kulture. Bila je prisutna kad je počela Kubanska revolucija, kada je pao Berlinski zid; bila je prisutna u Vijetnamu kad su padale američke bombe, u Izraelu usred rata, u Sarajevu pod opsadom. Bila je u New Yorku kad su se umjetnici pokušavali oduprijeti zavodljivom zovu novca – i kad su mu se mnogi prepustili. Nijedna spisateljica nije upoznala toliko svjetova; nijedna ozbiljna spisateljica nije imala toliko glamuroznih ljubavi. Knjiga "Sontag" donosi upravo te priče, pri čemu analizira angažman i djelo na kojima se temelji Sontagina reputacija. Istražuje bolnu nesigurnost iza snažnog javnog lica – propale veze, borbe s vlastitom seksualnošću – koja je poticala i podrivala njeno pisanje. Pokazuje i njene pokušaje da odgovori na okrutnosti i apsurdnosti jedne zabludjele zemlje, kao i njeno ubjeđenje da je odanost visokoj kulturi sama po sebi aktivizam. Sa stotine intervjua vođenih od Mauija do Stockholma i od Londona do Sarajeva – uz gotovo stotinu fotografija – "Sontag" je prva knjiga koja se temelji na autoričinoj arhivskoj građi nedostupnoj javnosti, kao i na razgovorima s mnogim ljudima koji nikad ranije nisu govorili o Sontag, između ostalih s Annie Leibovitz. Ovo je konačni portret – veliki američki roman u obliku biografije.
Uvod u dokumentarni film / Bill Nichols ; s engleskog prevela Ivana Ostojčić.
Knjiga pruža suvremeni pregled najvažnijih pitanja iz povijesti dokumentarnog filma i kritike. Novo poglavlje u odnosu na prvo izdanje na engleskom jeziku ˝Želim snimiti dokumentarni film: odakle početi?˝ vodi čitatelje kroz korake planiranja i predprodukcije, dok su sva ostala poglavlja revidirana i osuvremenjena. Knjiga je prvenstveno namijenjena studentima i podučava kako čitati dokumentarni film. Svako poglavlje postavlja diskretno pitanje, od ˝Kako je započelo stvaranje dokumentarnog filma?˝ do ˝Zašto su etička pitanja najvažnija za stvaranje dokumentarnog filma?˝ Knjiga sadrži bogati slikovni materijal koji ilustrira povijest dokumentarnog filma i njegove značajke te svjedoči suvremenim povijesnim događanjima.